Anderen zochten ook

Blijf in beweging

In deze tijd van thuiswerken, sluiting van sportclubs en beperkte sociale contacten is het lastig om fit en voldoende in beweging te blijven. We zijn geneigd binnen te blijven zitten en ons eetpatroon te veranderen met alle verleidingen in huis. Toch ontstaan er juist in deze tijd ook genoeg activiteiten, tips en tricks om gezond en in beweging te blijven. Heeft u bijvoorbeeld al aan de volgende zaken gedacht?

Wilt u meer weten over Corona? Of even uw verhaal kwijt?

Belangrijke tips

Houd ritme en structuur in uw dag

Leef alsof u naar uw werk of school gaat en pak ook voldoende momenten om te ontspannen.

Houd uw gebruikelijke eetpatroon aan.

Eet u normaal gesproken tussendoor een appel of drinkt u een glas melk? Doe dat nu ook.

Werk niet door tijdens de lunch en neem genoeg pauzes.

Bouw zoveel mogelijk vaste beweegmomenten op een dag in en zet deze ook in uw (werk)agenda.

Wandel bijvoorbeeld structureel tijdens de lunch of ga een rondje fietsen. U kunt daarnaast ook al een paar keer per dag extra de trap op- en aflopen thuis.

Volg online lessen van sportclubs

Nu u niet meer naar de sportclub toe kunt, doe mee met de online beweeg challenges die worden georganiseerd. Zoals de ‘Brabant Blijft Bewegen: beweegchallenges voor thuis’ van Sport Service Noord-Brabant die u kunt vinden op https://ssnb.nl/brabantblijftbewegen/ .